Zaloguj Zarejestruj

Zaloguj

Zobacz nas również na:

Najbliższe szkolenia
     07.05.2024, g. 10.00 szkolenie on-lineOchrona układów fotowoltaicznych przed skutkami oddziaływania wyładowań atmosferycznychZAPISZ... Czytaj więcej
Newsletter Opolskiej Okręgowej Izby Inżynierów...
Zachęcam do zapoznania się z kolejnym wydaniem Newslettera Opolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa {phocadownload... Czytaj więcej
XXIII Okręgowy Zjazd OPL OIIB_15.04.2024 r.
13 kwietnia br. w hotelu ARKAS w Prószkowie obradował XXIII Okręgowy Zjazd Sprawozdawczy Opolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. W Zjeździe... Czytaj więcej
Najbliższe szkolenia
     07.05.2024, g. 10.00 szkolenie on-lineOchrona układów fotowoltaicznych przed skutkami oddziaływania wyładowań atmosferycznychZAPISZ SIĘ  Czytaj więcej
Bezpłatny dostęp do Warunków Technicznych...
Członkowie Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa otrzymali bezpłatny dostęp do Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych... Czytaj więcej
prev
next

Warsztaty biznesowe

Informujemy, że Mazowiecka Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa ponownie uruchomiła Akademię Menadżera czyli cykl dwudniowych warsztatów biznesowych. Warsztaty dostępne są w wersji stacjonarnej oraz on-line. Jednocześnie dostępne są również warsztaty stacjonarne z obszaru efektywności i rozwoju osobistego.

Akademia Menedżera to siedem niezależnych warsztatów, dotyczących zarówno konieczności zdobywania umiejętności menadżerskich związanych z zarządzaniem zespołem, jak też rozumienia aktualnych trendów rozwoju organizacji, zmieniających się postaw klienckich i pracowniczych, wykorzystywania różnic wynikających z następujących zmian pokoleniowych pracowników czy wzmacniania przywództwa i tworzenia strategii biznesowych. 

 

Program Akademia Menadżera oparty na doświadczeniu i praktyce, adresuje najważniejsze aspekty pracy menadżerów w czasach VUCA, zwraca uwagę na całościowe podejście do pracy z ludźmi, na świadome wykorzystywanie procesów firmowych dla zwiększania efektywności, a także buduje świadomość autentycznego przywództwa i wzmacniania kultury organizacyjnej.

Aktualnie dostępne są następujące tematy:

  • "Ja Menedżer" - czyli, jak skutecznie zarządzać zespołem
  • Jak przekazać motywującą ocenę, czyli konstruktywna informacja zwrotna 
  • Od "Ja" do "My" - czyli zarządzanie w zespole wielopokoleniowym, zróżnicowanym 

W dalszej kolejności będą dostępne również:

  • Współpraca dla wyniku, czyli prowadzenie rozmowy motywującej
  • Asertywna komunikacja menadżerska
  • Zarządzanie zmianą i proaktywnością
  • Zarządzanie sobą w czasie

"JA MENEDŻER" - CZYLI, JAK SKUTECZNIE ZARZĄDZAĆ ZESPOŁEM

Kiedy?

16-17.10.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

23-24.10.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Zarządzanie dopasowane w zespole:
  2. Czym jest kompetencja w zarządzaniu - ćwiczenie kierowca. Poziomy kompetencji pracowników jako wypadkowa wiedzy/umiejętności i zaangażowania - charakterystyka.
  3. Ilość i jakość dostarczanych informacji i wsparcia dla pracownika jako wyznacznik stylu zarządzania. Dostosowanie stylu działania menedżera do pracownika - style zarządzania.
  4. Analiza podległego zespołu - ilu mam pracowników w poszczególnych poziomach kompetencji.
  5. Ćwiczenie co motywuje (zachęca), co demotywuje (zniechęca) do działania i rozwoju na każdym poziomie kompetencji. Niedostosowanie stylu do pracownika jako źródło demotywacji i rotacji.
  6. Trudna sztuka delegowania zadań:
  7. 3 elementy delegowania: przekazania obowiązków - dzielenie się odpowiedzialnością - monitorowania i kontrola zadania.
  8. Ćwiczenie opory w delegowaniu - źródła i sposoby ich przełamywania. Komu delegować i jakie zadanie? Analiza z wykorzystaniem macierzy zadań.
  9. Zasady skutecznego delegowania zadania:
  10. aby zadanie miało sens - czyli wskazanie celu,
  11. co mam zrobić - czyli precyzja w określeniu wyniku i czasu realizacji zadania,
  12. dlaczego ja/co z tego będzie - czyli wskazanie korzyści i konsekwencji.
  13. Konieczność sprawdzenia poprawności odbioru delegowanego zadania - jak to zrobić?
  14. Precyzyjnie i wyczerpująco w delegowaniu zadań - wykorzystanie techniki 5W2H - ćwiczenie delegowania.
  15. Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia.

JAK PRZEKAZAĆ MOTYWUJĄCĄ OCENĘ, CZYLI KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

Kiedy?

20-21.11.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

27-28.11.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Konstruktywna informacja zwrotna w praktyce zarządzania:
  2. Cel informacji zwrotnych i zasady działania kierownika.
  3. Konstruktywna informacja zwrotna, jako wiedza dla pracownika o tym:
  4. Jakie są wymagane standardy.
  5. Jak radzi sobie z pracą.
  6. Co powinien zrobić, aby sprostać wymaganiom.
  7. Jakiego wsparcia może oczekiwać od kierownika.
  8. Kontrola a monitorowanie wykonania zadania - różnice w podejściu kierowniczym.
  9. Fakty a interpretacje w wyrażaniu oceny - ćwiczenie dziwny człowiek.
  10. Sankcje a konsekwencje w wyrażaniu oceny.
  11. Konstruktywna informacja zwrotna w ocenie pracy i osiąganych wyników - technika FUKO w wyrażaniu oceny - ćwiczenie alter ego.
  12. Technika UF w przekazywaniu utrwalających informacji zwrotnych - ćwiczenie moje obserwacje symulujące wyrażanie oceny w warunkach pracy.
  13. Technika SPINKA w przekazie mieszanej informacji zwrotnej.
  14. Egzekwowaniu wykonania zadania:
  15. Co jest powodem nie wykonania zadania? - case study.
  16. 4 etapy egzekwowania - ćwiczenie symulujące realizację procedury egzekwowania w warunkach pracy.
  17. Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia, czyli doskonaleniem umiejętności delegowania.

OD "JA" DO "MY" - CZYLI ZARZĄDZANIE W ZESPOLE WIELOPOKOLENIOWYM, ZRÓŻNICOWANYM

Kiedy?

11-12.12.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

18-19.12.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Generacje w pracy - czyli z kim współpracujemy w zespole?:
  2. Kto jest kto czyli pokolenia: BB - X - Y - Z. Identyfikacja pokoleń - z czego wynika przynależność do generacji: data urodzenia czy wartości i postawy życiowe?
  3. Fakty i mity o Zzetowanych a ich mocne strony i obszary rozwojowe. Potrzeby - wartości - postawy - pokolenia

Z w pracy. Nie są tacy jak my - czyli jaki jest potencjał pokolenia Z?

  1. Rekomendacje do współpracy:
  2. Potrzeby i oczekiwania pokolenia Z wobec szefa i firmy - jakie są i jak im sprostać?
  3. Komunikacja z Z - tami - czy stać menedżera na brak dopasowania?
  4. Jak delegować zadania, aby zmotywować do działania i aby zostało wykonane zgodnie z oczekiwaniem?
  5. Motywatory i informacje zwrotne - czy prawdą jest, że tylko pieniądze ich motywują? Jak przekazać negatywny feedback, aby został konstruktywnie odebrany przez Z?
  6. Bycie autorytetem dla generacji Z - budowanie przez menedżera asertywnych relacji i gotowość do wspierania Z.
  7. Kamienie węgielne budowania efektywnego zespołu:
  8. Co buduje zespół: cel - lider - skład zespołu

- standardy/wzorce pracy. Etapy procesu zespołowego: formowanie - docieranie - normowanie - działanie

- zawieszenie - akceptacja a organizacja zespołu.

  1. Role zespołowe - typologia Belbina a świadomość własnych i innych osób preferencji do określonych działań.
  2. Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań rozwojowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników na podstawie Action Planu, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia

TRENER:

Piotr Sajewicz - Psycholog, certyfikowany trener biznesu, praktyk zarządzania - zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działań w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim (szef wydziału Dowództwa Wojsk Lądowych w Warszawie. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o.

Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego - specjalizacja psychologia zarządzania, studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping.

Ma ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, głównie dla branży: przemysłowej, motoryzacyjnej, budowlanej, stoczniowej, chemicznej, lotniczej, technicznej.  W ramach szkoleń stosuje dodatkowo zaawansowane metody mentoringowe, facylitację,  dramę,  gry szkoleniowe. Szkoli trenerów  w procesach na kilku poziomach, trwających kilka miesięcy. Przeprowadził ponad 1500 dni treningów i warsztatów, z których otrzymuje bardzo wysokie oceny.

Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie team buildingu out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach Countering the psychology of terrorism and combat stress prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli

Koszt uczestnictwa:

Warsztaty stacjonarne:

  •  500 zł brutto

Warsztaty on-line:

  •  400 zł brutto

Płatność dokonywana jest bezpośrednio po rejestracji. Wystawiane są faktury VAT.

Pozostałe warsztaty:

DESIGN THINKING, CZYLI SZUKANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ

Kiedy?

02.10.2021 r. w godz. 10:00-15:00 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Przywitanie uczestników, wprowadzenie do warsztatu. Czyli o czym, jak i z jakiego powodu.
  2. Czym jest Design Thinking - krótka historia o początkach metody, jej założeniach i przebiegu procesu DT.
  3. Zacznij od początku - czyli rola zrozumienia klienta w procesie DT.  Ćwiczenie. Mapa empatii. Praca w grupach.
  4. Co jest wyzwaniem - ćwiczenie Drabina Problemu. Wyciągamy  wnioski z pierwszego etapu i definiujemy co jest wyzwaniem - Jakiego produktu/rozwiązania tak naprawdę potrzebuje klient
  5. Prototypowanie - Ćwiczenie Dzień z życia klienta. Które z pomysłów  będących odpowiedzą na wyzwanie wydają się być najlepsze?
  6. Testowanie - jak możemy przetestować produkt/rozwiązanie w  relacji z odbiorcą?
  7. Wdrażanie - czego potrzebujemy, by aktywnie obserwować  produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą i reagować na informację z  rynku? Ćwiczenie Karta Feedbacku. Uczenie się na przyszłość.
  8. Dyskusja, podsumowanie, wnioski.

STRES I CO DALEJ?

Kiedy?

30.10.2021 r. w godz. 10:00-15:00 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Wprowadzenie, zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
  2. Neurony, kortyzol, dopamina i ewolucja, czyli neuronauka w służbie radzenia sobie ze stresem.
  3. Radzenie sobie ze stresem dzięki strategiom mentalnym:
  4. Cognitive jujitsu - czyli przeramowanie
  5. Trzy złote pytania
  6. Strefa aktualnego wpływu
  7. Radzenie sobie ze stresem dzięki pracy z ciałem oraz oddechem
  8. Technika Heart-Focused breathing (metoda HeartMath) - ćwiczenie oddechowe z wykorzystaniem technologii w procesie podnoszenia efektywności - program EmWave
  9. Medytacja Hawajska - wykorzystanie ruchu gałek ocznych do pogłębienia stanu relaksu.
  10. Power poses - obniżenie kortyzolu dzięki sięganiu do mądrości ciała (przyjmowanie tzw. pozycji mocy, na bazie badan Amy Cuddy)
  11. Start - stop - continue - czyli ustalenie indywidualnego planu działania.
  12. Podsumowanie szkolenia - ustalenie dalszego planu działania.

TRENERKA:

dr Ewa Hartman - Certyfikowana trenerka metody Points of YouTM oraz metody HeartMathTM, wykładowca. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania).

Prowadzi liczne wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (między innymi w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).

Jest kierownikiem nagradzanych studiów podyplomowych Neuro-Przywództwo na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, oraz wykładowcą na studiach MBA na uczelni Łazarskiego w Warszawie.

Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality i magazynu Les Nouvelles Esthetiques, gdzie porusza tematy oscylujące wokół roli mózgu w biznesie, emocji czy zarządzania osobistą energią.

Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu w kategorii Firma Godna Zaufania

Koszt uczestnictwa:

Warsztaty stacjonarne:

  •  300 zł brutto

Płatność dokonywana jest bezpośrednio po rejestracji. Wystawiane są faktury VAT.

UWAGA!

Warsztaty stacjonarne odbędą się zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (szczegóły). Dysponujemy odpowiednio dużą salą konferencyjną oraz zapleczem technicznym umożliwiającym bezpieczne przeprowadzenie zajęć.

Wszystkie warsztaty dostępne są na stronie internetowej

WARSZTATY BIZNESOWE

Początek strony