Program Akademia Menadżera oparty na doświadczeniu i praktyce, adresuje najważniejsze aspekty pracy menadżerów w czasach VUCA, zwraca uwagę na całościowe podejście do pracy z ludźmi, na świadome wykorzystywanie procesów firmowych dla zwiększania efektywności, a także buduje świadomość autentycznego przywództwa i wzmacniania kultury organizacyjnej.
Aktualnie dostępne są następujące tematy:
- "Ja Menedżer" - czyli, jak skutecznie zarządzać zespołem
- Jak przekazać motywującą ocenę, czyli konstruktywna informacja zwrotna
- Od "Ja" do "My" - czyli zarządzanie w zespole wielopokoleniowym, zróżnicowanym
W dalszej kolejności będą dostępne również:
- Współpraca dla wyniku, czyli prowadzenie rozmowy motywującej
- Asertywna komunikacja menadżerska
- Zarządzanie zmianą i proaktywnością
- Zarządzanie sobą w czasie
"JA MENEDŻER" - CZYLI, JAK SKUTECZNIE ZARZĄDZAĆ ZESPOŁEM
Kiedy?
16-17.10.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]
23-24.10.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]
Program:
- Zarządzanie dopasowane w zespole:
- Czym jest kompetencja w zarządzaniu - ćwiczenie kierowca. Poziomy kompetencji pracowników jako wypadkowa wiedzy/umiejętności i zaangażowania - charakterystyka.
- Ilość i jakość dostarczanych informacji i wsparcia dla pracownika jako wyznacznik stylu zarządzania. Dostosowanie stylu działania menedżera do pracownika - style zarządzania.
- Analiza podległego zespołu - ilu mam pracowników w poszczególnych poziomach kompetencji.
- Ćwiczenie co motywuje (zachęca), co demotywuje (zniechęca) do działania i rozwoju na każdym poziomie kompetencji. Niedostosowanie stylu do pracownika jako źródło demotywacji i rotacji.
- Trudna sztuka delegowania zadań:
- 3 elementy delegowania: przekazania obowiązków - dzielenie się odpowiedzialnością - monitorowania i kontrola zadania.
- Ćwiczenie opory w delegowaniu - źródła i sposoby ich przełamywania. Komu delegować i jakie zadanie? Analiza z wykorzystaniem macierzy zadań.
- Zasady skutecznego delegowania zadania:
- aby zadanie miało sens - czyli wskazanie celu,
- co mam zrobić - czyli precyzja w określeniu wyniku i czasu realizacji zadania,
- dlaczego ja/co z tego będzie - czyli wskazanie korzyści i konsekwencji.
- Konieczność sprawdzenia poprawności odbioru delegowanego zadania - jak to zrobić?
- Precyzyjnie i wyczerpująco w delegowaniu zadań - wykorzystanie techniki 5W2H - ćwiczenie delegowania.
- Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia.
JAK PRZEKAZAĆ MOTYWUJĄCĄ OCENĘ, CZYLI KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA
Kiedy?
20-21.11.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]
27-28.11.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]
Program:
- Konstruktywna informacja zwrotna w praktyce zarządzania:
- Cel informacji zwrotnych i zasady działania kierownika.
- Konstruktywna informacja zwrotna, jako wiedza dla pracownika o tym:
- Jakie są wymagane standardy.
- Jak radzi sobie z pracą.
- Co powinien zrobić, aby sprostać wymaganiom.
- Jakiego wsparcia może oczekiwać od kierownika.
- Kontrola a monitorowanie wykonania zadania - różnice w podejściu kierowniczym.
- Fakty a interpretacje w wyrażaniu oceny - ćwiczenie dziwny człowiek.
- Sankcje a konsekwencje w wyrażaniu oceny.
- Konstruktywna informacja zwrotna w ocenie pracy i osiąganych wyników - technika FUKO w wyrażaniu oceny - ćwiczenie alter ego.
- Technika UF w przekazywaniu utrwalających informacji zwrotnych - ćwiczenie moje obserwacje symulujące wyrażanie oceny w warunkach pracy.
- Technika SPINKA w przekazie mieszanej informacji zwrotnej.
- Egzekwowaniu wykonania zadania:
- Co jest powodem nie wykonania zadania? - case study.
- 4 etapy egzekwowania - ćwiczenie symulujące realizację procedury egzekwowania w warunkach pracy.
- Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia, czyli doskonaleniem umiejętności delegowania.
OD "JA" DO "MY" - CZYLI ZARZĄDZANIE W ZESPOLE WIELOPOKOLENIOWYM, ZRÓŻNICOWANYM
Kiedy?
11-12.12.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]
18-19.12.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]
Program:
- Generacje w pracy - czyli z kim współpracujemy w zespole?:
- Kto jest kto czyli pokolenia: BB - X - Y - Z. Identyfikacja pokoleń - z czego wynika przynależność do generacji: data urodzenia czy wartości i postawy życiowe?
- Fakty i mity o Zzetowanych a ich mocne strony i obszary rozwojowe. Potrzeby - wartości - postawy - pokolenia
Z w pracy. Nie są tacy jak my - czyli jaki jest potencjał pokolenia Z?
- Rekomendacje do współpracy:
- Potrzeby i oczekiwania pokolenia Z wobec szefa i firmy - jakie są i jak im sprostać?
- Komunikacja z Z - tami - czy stać menedżera na brak dopasowania?
- Jak delegować zadania, aby zmotywować do działania i aby zostało wykonane zgodnie z oczekiwaniem?
- Motywatory i informacje zwrotne - czy prawdą jest, że tylko pieniądze ich motywują? Jak przekazać negatywny feedback, aby został konstruktywnie odebrany przez Z?
- Bycie autorytetem dla generacji Z - budowanie przez menedżera asertywnych relacji i gotowość do wspierania Z.
- Kamienie węgielne budowania efektywnego zespołu:
- Co buduje zespół: cel - lider - skład zespołu
- standardy/wzorce pracy. Etapy procesu zespołowego: formowanie - docieranie - normowanie - działanie
- zawieszenie - akceptacja a organizacja zespołu.
- Role zespołowe - typologia Belbina a świadomość własnych i innych osób preferencji do określonych działań.
- Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań rozwojowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników na podstawie Action Planu, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia
TRENER:
Piotr Sajewicz - Psycholog, certyfikowany trener biznesu, praktyk zarządzania - zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działań w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim (szef wydziału Dowództwa Wojsk Lądowych w Warszawie. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o.
Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego - specjalizacja psychologia zarządzania, studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping.
Ma ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, głównie dla branży: przemysłowej, motoryzacyjnej, budowlanej, stoczniowej, chemicznej, lotniczej, technicznej. W ramach szkoleń stosuje dodatkowo zaawansowane metody mentoringowe, facylitację, dramę, gry szkoleniowe. Szkoli trenerów w procesach na kilku poziomach, trwających kilka miesięcy. Przeprowadził ponad 1500 dni treningów i warsztatów, z których otrzymuje bardzo wysokie oceny.
Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie team buildingu out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach Countering the psychology of terrorism and combat stress prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli
Koszt uczestnictwa:
Warsztaty stacjonarne:
- 500 zł brutto
Warsztaty on-line:
- 400 zł brutto
Płatność dokonywana jest bezpośrednio po rejestracji. Wystawiane są faktury VAT.
Pozostałe warsztaty:
DESIGN THINKING, CZYLI SZUKANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ
Kiedy?
02.10.2021 r. w godz. 10:00-15:00 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]
Program:
- Przywitanie uczestników, wprowadzenie do warsztatu. Czyli o czym, jak i z jakiego powodu.
- Czym jest Design Thinking - krótka historia o początkach metody, jej założeniach i przebiegu procesu DT.
- Zacznij od początku - czyli rola zrozumienia klienta w procesie DT. Ćwiczenie. Mapa empatii. Praca w grupach.
- Co jest wyzwaniem - ćwiczenie Drabina Problemu. Wyciągamy wnioski z pierwszego etapu i definiujemy co jest wyzwaniem - Jakiego produktu/rozwiązania tak naprawdę potrzebuje klient
- Prototypowanie - Ćwiczenie Dzień z życia klienta. Które z pomysłów będących odpowiedzą na wyzwanie wydają się być najlepsze?
- Testowanie - jak możemy przetestować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą?
- Wdrażanie - czego potrzebujemy, by aktywnie obserwować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą i reagować na informację z rynku? Ćwiczenie Karta Feedbacku. Uczenie się na przyszłość.
- Dyskusja, podsumowanie, wnioski.
STRES I CO DALEJ?
Kiedy?
30.10.2021 r. w godz. 10:00-15:00 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]
Program:
- Wprowadzenie, zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
- Neurony, kortyzol, dopamina i ewolucja, czyli neuronauka w służbie radzenia sobie ze stresem.
- Radzenie sobie ze stresem dzięki strategiom mentalnym:
- Cognitive jujitsu - czyli przeramowanie
- Trzy złote pytania
- Strefa aktualnego wpływu
- Radzenie sobie ze stresem dzięki pracy z ciałem oraz oddechem
- Technika Heart-Focused breathing (metoda HeartMath) - ćwiczenie oddechowe z wykorzystaniem technologii w procesie podnoszenia efektywności - program EmWave
- Medytacja Hawajska - wykorzystanie ruchu gałek ocznych do pogłębienia stanu relaksu.
- Power poses - obniżenie kortyzolu dzięki sięganiu do mądrości ciała (przyjmowanie tzw. pozycji mocy, na bazie badan Amy Cuddy)
- Start - stop - continue - czyli ustalenie indywidualnego planu działania.
- Podsumowanie szkolenia - ustalenie dalszego planu działania.
TRENERKA:
dr Ewa Hartman - Certyfikowana trenerka metody Points of YouTM oraz metody HeartMathTM, wykładowca. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania).
Prowadzi liczne wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (między innymi w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).
Jest kierownikiem nagradzanych studiów podyplomowych Neuro-Przywództwo na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, oraz wykładowcą na studiach MBA na uczelni Łazarskiego w Warszawie.
Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality i magazynu Les Nouvelles Esthetiques, gdzie porusza tematy oscylujące wokół roli mózgu w biznesie, emocji czy zarządzania osobistą energią.
Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu w kategorii Firma Godna Zaufania
Koszt uczestnictwa:
Warsztaty stacjonarne:
- 300 zł brutto
Płatność dokonywana jest bezpośrednio po rejestracji. Wystawiane są faktury VAT.
UWAGA!
Warsztaty stacjonarne odbędą się zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (szczegóły). Dysponujemy odpowiednio dużą salą konferencyjną oraz zapleczem technicznym umożliwiającym bezpieczne przeprowadzenie zajęć.
Wszystkie warsztaty dostępne są na stronie internetowej